fbpx

Budowa i prowadzenie kanału na YouTube

Stwórz kanał YouTube dla swojej firmy i skorzystaj z potężnego potencjału jaki daje platforma z ponad 25 milionami dorosłymi użytkownikami w Polsce.

Dlaczego
JUTUBEX?

Poznaj niektóre z korzyści jakie może Ci przynieść posiadanie kanału na YouTube. Zalet jest o wiele więcej w zależności od branży w jakiej działasz.

#1

Pozycja w internecie

YouTube to zaraz po Google największa wyszukiwarka treści w internecie, a w grupach do 25 roku życia YouTube jest przed Google! Dodatkowym atutem jest to, że są one ze sobą powiązane. O ile łatwiej będzie znaleźć Ciebie i Twoją firmę potencjalnemu klientowi, pracownikowi czy inwestorowi jeśli posiadasz swoją stronę internetową oraz filmy na YouTube. Widz zdąży Cię poznać i polubić jeszcze zanim spotkasz się z nim osobiście lub porozmawiacie przez telefon.

#2

Wizerunek eksperta

Posiadając firmowy kanał kliencie będą chcieli u Ciebie kupować, a pracownicy chętniej będą dla Ciebie pracować. Powód jest prosty. Jeśli wypowiadasz się w internecie na jakiś temat i podpisujesz się pod tym swoją twarzą i biznesem to musisz być pewien swojej wiedzy i umiejętności, a przecież każdy chce mieć do czynienia z ekspertami. Nie wspominając o tym, że jako autorytet będziesz mógł podnieść ceny ; )

#3

Wirtualny handlowiec

Filmy na YouTube będą nie tylko Twoją wizytówką i dumą, ale przede wszystkim będą pracowały na Ciebie 365 dni w roku, 168h w tygodniu. To tak jakby zatrudnić handlowca, któremu płacimy raz, a on odwdzięcza się ciągłą pracą na na takim samym poziomie zaangażowania i energii, tak długo jak będzie istniał Internet. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz czas swój i swojego zespołu, ale też zaoszczędzisz pieniądze.

#4

Maksymalizacja czasu

Wyobraź sobie ile czasu spędzasz Ty albo Twój zespół na tłumaczeniu Twojej usługi, czy produktu. O ile krócej może trwać spotkanie z klientem, rozmowa z inwestorem czy wdrożenie nowego pracownika, jeśli będziesz miał pod ręką link do filmu, który to wszystko wytłumaczy bez ryzyka, że zapomnisz o czymś powiedzieć.

#5

Siła Video

Poziom uwagi spada, a czas stał się jednym z ważniejszych aktywów jakimi dysponują przedsiębiorcy i ich klienci. Między innymi z tych powodów forma wideo jest najchętniej wybieraną formą przyswajania informacji. Powody? Filmy możesz obejrzeć wtedy, kiedy masz na to czas, w prędkości, która najbardziej Ci odpowiada. Możesz słuchać ich w tle, wykonując przy okazji inne czynności. Jeśli czegoś nie zrozumiesz – możesz odsluchać dowolną ilość razy.

Jak pomagamy?

Dzielimy się całym know-how odnośnie wykorzystywania YouTube w biznesie.
Dowiesz się między innymi:

Warsztat

wspólnie stworzymy koncepcję na kanał i jego strategię.

Nagrania

spotkasz się z naszym operatorem raz w miesiącu, by nagrać conajmniej 4 odcinki na kanał.

Montaż i publikacje

nasi montażyści dopieszczą materiał. przygotujemy miniatury, tytuły i opis filmów, wszystko wedle zasad SEO na YouTube.

Prowadzenie
kanału

będziemy czuwać nad rozwojem Twojego kanału, zadbamy o kampanie YouTube ADS i będziemy na bieżąco monitorować statystyki.

Co zyskasz dzięki kanałowi YouTube?

Usługa skierowana jest dla firm, które rozumieją potencjał wideo marketingu i mają czas oraz chęć rozwijać swój kanał. Jest to dobra opcja dla tych, którzy mają już kanał i chcą skonsultować jego obecny kształt oraz dla osób, które dopiero będą go zakładać i nie wiedzą czego zacząć.

#1

Media Hub

publikując treści na kanale YouTube możesz robić ich redystrybucję na pozostałe kanały publikacji. Z filmów można stworzyć rolki, krótsze formaty. Materiały możesz jednocześnie publikować jako podcasty, a transkrypcje filmów można publikować jako teksty na firmowym blogu.

#2

Oszczędność czasu

tworząc materiały o swojej usłudze lub produkcie możesz znacznie uwolnić zasoby czasu swojego zespołu. Twoje filmy mogą odpowiadać na najczęściej zadawane pytania klientów i Twój zespół nie będzie musiał kolejny raz odpowiadać na te same wiadomości.

#3

Oszczędność

pieniędzy

nasza forma współpracy zapewnia Ci dedykowanego eksperta na każdym etapie produkcji materiałów. Miesięczny koszy współpracy z wieloma ekspertami będzie dla Ciebie tańszy niż zatrudnienie freelancera, który byłby odpowiedzialny za produkcję od A do Z.

#4

Krok dalej

Pokazywanie swoich produktów i edukowanie klientów w formie wideo, to cały czas nowość, wchodząc teraz na YouTube jesteś krok przed swoją konkurencją.

Zobacz jak działamy, krok po kroku

1.

Bezpłatna konsultacja

W czasie rozmowy zbadamy potrzeby, które masz w przestrzeni wideo marketingu.

2.

Omówienie planu warsztatów

Po warsztacie możemy wspólnie rozpocząć pracę nad Twoim kanałem.

3.

Warsztaty
YouTube

Na warsztacie omówimy możliwości jakie daje YouTube dla Twojej branży i obmyślimy strategię i koncepcje działań indywidualnie dla Twojej firmy. Oprócz części koncepcyjnej zwrócimy uwagę na techniczne aspekty YouTube.

4.

Rozwój Twojego Biznesu na YT

Stworzymy identyfikację wizualną kanału.

Natural

Nie kupuj kota w worku!

Zobacz jak wyglądają owoce naszej pracy

Anna Maria Panasiuk – Wealth Advisor

Zobacz co mówią o nas najlepsi

Lorem ipsum dolor sit amet

Określenie „Przygody Przedsiębiorców” nie jest na wyrost. Zaproszenie do serii eksperckiej, zapoczątkowało w mojej firmie ogromną… Przygodę...

Szymon Negacz
CEO SellWise

Nasz kanał dotyczy treści marketingowych i najbardziej baliśmy się, że się nie przebija. Treści marketingowych jest bardzo, bardzo dużo i baliśmy się, że się nie przebijemy...

Mike Korba
MarTech Well Done / User.com CEO

Każdy z nas. Naszego zespołu obawiał się występów przed kamerą. Niestety YouTube jest wybitnie wybitny. To jest wybitna gliwicka interakcja filmowa. Tu się nie za bardzo da coś zrobić incognito na tekście pisanym...

Piotr Kominiak i Marcin Ferenc
NOVUM Ortopedia

Pojechałam do Bydgoszczy, żeby spotkać się z młodymi ludźmi, z ekipą przygód przedsiębiorców, którzy pomagają prowadzić kanał na YouTube...

Sonia Szramek – Karcz
Planeta Soni

Cześć. Jesteśmy z Przybij Piątaka i będziemy robić kanał przybij piątaka na końcu świata. Dowiedzieliśmy się, co powinniśmy robić i jak. Mieliśmy indywidualny audyt. Ponadto wiemy, gdzie mamy się poprawić...

Łukasz Kasztelan
Przybij piątaka na końcu świata

Nazywam się Kamil Bielak. Prowadzę firmę Loft Full, która projektuje i wykańcza mieszkania pod klucz. Jakiś czas temu wzięliśmy udział w warsztatach z przygodami przedsiębiorców, konkretnie z Marlena i Klaudiusz z zakresu...

Kamil Bielak
Loftful

Jeżeli zastanawiasz się, czy YouTube. To coś dla Ciebie. Jak się sprawdzisz przed kamerą? Oraz jak merytorycznie przygotować się do swoich wystąpień. Polecam Ci serdecznie warsztaty organizowane...

Dominik Kaczmar
Pixlab

Najczęściej zadawane pytania

Postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwośći. Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, zadaj je naszej Ekspertce!

YouTube ma sens jeśli:

 

  • Sam często oglądasz wideo oraz chętniej przyswajasz wiedzę poprzez oglądanie czy słuchanie niż czytanie. Wiele badań pokazuje, że jeśli do wyboru mamy treść wideo i treść tekstową, to chętniej wybierzemy wideo. Choćby dlatego, że z wideo płynie dużo większa ilość informacji – jak ktoś wygląda, w jaki sposób się wypowiada albo jak wygląda i działa produkt czy usługa itp.
  • Ty albo Twój sprzedawca ciągle musicie tłumaczyć te same aspekty Twojej branży lub odpowiadać na te same pytania. To znak, że proces ten można w pewien sposób zautomatyzować, nagrywając filmy i wysyłając linki zainteresowanym klientom.
  • Twoi obecni klienci mogliby skorzystać na tym, że wytłumaczysz im, w jaki lepszy sposób można używać produktu, który i tak już mają. Przykładowo: klient kupił Twój odkurzacz, ale nie jest świadomy, że ma on funkcję prania.
  • Często zatrudniasz nowych pracowników na takie samo lub podobne stanowisko i można by skrócić lub poprawić wydajność procesu wdrażania.
  • Chcesz dotrzeć do nowej grupy klientów. YouTube działa jak wyszukiwarka treści, dlatego szansa, że dotrzesz do kogoś nowego, jest ogromna. Możesz także skorzystać z opcji płatnej reklamy, którą możesz targetować na nowe grupy odbiorców.
  • Masz projekt lub ideę, którą chcesz szeroko propagować. Przyswajanie treści przez wideo jest zdecydowanie prostsze, dlatego jeśli chcesz edukować, to kanał na YT jest bardzo dobrym rozwiązaniem.
  • Chcesz rekrutować wartościowych pracowników. YouTube to nie tylko klienci, ale też osoby wykwalifikowane i poszukujące pracy. Czy Ty chciałbyś zatrudnić się w firmie z przestarzałą stroną internetową i minimalną obecnością w social mediach? Czy raczej w takiej, która jest dobrze i szeroko kojarzona, a po wpisaniu w wyszukiwarkę wyskakuje Ci kilkadziesiąt wyników?
  • Tak. Ludzie, którzy są zamożni, to nie szczęściarze wygrywający w gry losowe, tylko ludzie, którzy liczą. Swój czas, pieniądze, korzyści itp. Dlatego jeśli chcą kupić coś z wyższej półki, za niemałą cenę, dołożą wszelkich starań, żeby dokonać najlepszego wyboru. Twoje filmy na YouTubie mogą utwierdzić klienta w przekonaniu, że ma do czynienia z prawdziwym fachowcem lub najlepszym produktem.
  • Dodatkowo dzięki wystąpieniu na YouTubie działa tak zwana magia szklanego ekranu, co w prostych słowach znaczy, że jeśli Twoje filmy są przyzwoitej jakości, a Ty jesteś gotowy stawiać się w roli eksperta, potencjalny klient wierzy, że jesteś właśnie tą osobą, której warto zaufać. Zwłaszcza jeżeli komentarze pod filmem są przychylne.
  • Myślenie, że klientów premium nie ma na YT, też mija się z prawdą. Użytkowników YouTube’a w Polsce jest ponad 20 mln, a większość z nich to ludzie w przedziale wiekowym 20–50. Czysto statystycznie patrząc, wśród nich prawdopodobnie są Twoi klienci.
  • Naszym zdaniem nie istnieje taka branża, w której YouTube nie odegra żadnej roli. Jasne! W części branż kanał nie będzie mógł spełnić wszystkich założeń, ale część z nich na pewno.
  • Przykładowo: branże, które opierają się na zamówieniach publicznych, takie jak np. wywóz śmieci. Pozyskiwanie klientów za pomocą YouTube’a prawdopodobnie mija się z celem, bo przetargi organizowane są raz na parę lat. Natomiast nie jest powiedziane, że firma działająca w tej branży nie może prowadzić swojego YouTube’a tak, żeby zatrudniać wartościowych pracowników. Osoby utalentowane wiedzą, że dobrze płatna praca zawsze się dla nich znajdzie, dlatego coraz chętniej patrzą na inne aspekty, takie jak atmosfera w firmie czy obsługiwani przez nią klienci. A to wszystko można z łatwością pokazać dzięki filmom na YouTubie.
  • Podobnie jest z pozyskiwaniem inwestorów. Ich też trzeba przekonać, że inwestycja w Waszą firmę to właściwy wybór. Forma wideo pozwala pokazać znacznie więcej. Wzbudzić sympatię do firmy czy ludzi w niej pracujących. Tym samym zwiększyć szansę na pozytywną decyzję potencjalnego inwestora czy kontrahenta.
  • Jeśli mimo wszystko nie przekonuje Cię nasz optymizm, to polecamy po prostu sprawdzić. Przyjmij hipotezę, że YouTube w Twojej branży jednak ma sens (jeśli założysz odwrotnie, zrobisz wszystko, żeby udowodnić swoją rację). Daj sobie pół roku regularnego publikowania i zobacz, co się stanie. Chętnie poznamy wyniki Twojego eksperymentu 🙂
  • Głównym problemem zdaje się być to, że jeszcze mało osób rozumie potencjał YouTube’a. W społeczeństwie nadal panuje przekonanie, że jest to miejsce ze śmiesznymi filmikami oglądanymi dla rozrywki. Mimo że wiele z tych osób wykorzystuje również jego edukacyjne elementy.
  • Głównym problemem zdaje się być to, że jeszcze mało osób rozumie potencjał YouTube’a. W społeczeństwie nadal panuje przekonanie, że jest to miejsce ze śmiesznymi filmikami oglądanymi dla rozrywki. Mimo że wiele z tych osób wykorzystuje również jego edukacyjne elementy.
  • Paradoksalnie ludzie nie chcą być pionierami w tej materii. Boją się, że nie jest to dobry pomysł, skoro konkurencji jeszcze tam nie ma. Chociaż pewnie będzie tak, że gdy konkurencji na YouTubie będzie sporo, to firmy, które wcześniej nie zdecydowały się na publikację, znajdą inną wymówkę 😉
  • Boją się wyzwania związanego z wystąpieniem przed kamerą. Mają problem z patrzeniem i słuchaniem siebie na nagraniach.
  • Boją się oceny innych osób.
  • Każdy dla samego siebie jest największym krytykiem. Ludzie uważają, że jeśli tylko dadzą sobie więcej czasu lub kupią kolejny kurs doszkalający, to z pewnością wypadną lepiej, a filmy będą podobać się szerszej publiczności. A skoro tak bardzo boją się swojej oceny, to w nieskończoność odkładają ten pomysł na jutro. Z doświadczenia jednak wiemy, że najlepszą nauką jest praktyka. Dlatego tak długo, jak będą odwlekać start, tak długo wymówka o tym, że kiedyś będą lepsi, będzie aktualna.
  • Największa przewaga YouTube’a polega na tym, że jest on jednocześnie wyszukiwarką. To znaczy, że Twoje treści trafiają do osób, które szukają konkretnie odpowiedzi na zadane przez nich pytanie. Natomiast IG czy FB działają bardziej na zasadzie odkrywania treści i najczęściej wyświetlają posty osobom, które już wcześniej Cię obserwowały.
  • Oczywiście nie twierdzimy, że raz nagrany film nie może czy nie powinien znaleźć się na innych platformach. Wręcz przeciwnie. Im większa ekspozycja marki w mediach społecznościowych, tym lepiej. Jednak długofalowo to właśnie na YouTubie taki film będzie miał największą szansę na odsłony nawet po roku od publikacji, dzięki czemu może przynosić Ci klientów dłużej niż standardowy post na innych platformach.
  • Jeśli wpiszesz to samo pytanie w Google, wyświetli Ci się odpowiedź zarówno w formie tekstowej, jak i w postaci filmu na YouTubie. Filmy to najczęściej jeden z pierwszych wyników po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę, co oznacza, że masz szansę zająć wysokie pozycje w najpopularniejszej wyszukiwarce.
  • YouTube jest przyjazną platformą dla treści, które wymagają większej uwagi ze strony odbiorcy. Innymi słowy jeśli chcesz nagrać film, który jest dłuższy niż parę minut, to YouTube będzie lepszym rozwiązaniem niż Facebook czy Instagram, gdzie uwaga widza jest często rozproszona.
  • Punktem wyjścia w odpowiedzi na to pytanie jest określenie czy w miejscu, w którym teraz jesteś ważniejsze są dla Ciebie pieniądze czy czas. Jeśli jesteś na początku swojej drogi biznesowej i masz więcej czasu niż pieniędzy, to aby rozwinąć swój kanał, możesz zająć się tym od początku do końca samodzielnie. Jeśli jednak jesteś w miejscu, gdzie czas jest Twoim największym aktywem, to warto ten temat zlecić swojemu pracownikowi czy firmie zewnętrznej. Na przykład takiej jak nasza.
  • Jeśli obecnie czas jest Twoim najważniejszym aktywem, możesz rozważyć outsourcing. W tym wypadku od Ciebie zależy, ile zadań zostawisz na swojej głowie, a ile zlecisz zewnętrznej firmie lub pracownikom. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z nami, do Twoich zadań będzie należało jedynie pisanie scenariuszy i występowanie przed kamerą. Z rozmów z naszymi klientami wynika, że liczba godzin, które przeznaczają na ten cel, będzie pewnie oscylować w granicach 10 godzin miesięcznie (czyli tylko około 2,5 godzin tygodniowo). Chociaż te kwestie również możesz zlecić np. swojemu pracownikowi.
  • Z rozmów z różnymi osobami, które samodzielnie tworzą treści, wynika, że w skali miesiąca przeznaczają oni na to od kilku do nawet kilkudziesięciu godzin. Wszystko oczywiście zależy od mnóstwa czynników, takich jak jak choćby liczba materiałów publikowanych w miesiącu czy poziom ich skomplikowania.
  • Wielkim ułatwieniem jest przygotowanie kilku scenariuszy na przynajmniej 4 kolejne filmy. Dzięki temu możesz przeznaczyć 1 dzień w miesiącu na nagranie i mieć filmy na miesiąc z góry.
  • Kolejnym ułatwieniem, które polecamy stosować, jest prompter. Jest to urządzenie, które działa na zasadzie lustra weneckiego. Po jednej stronie umieszcza się kamerę, a po drugiej telefon lub tablet, na którym wyświetla się wcześniej napisany tekst. Pomiędzy znajduje się szyba, na której tekst się odbija, a Ty podczas nagrywania czytasz scenariusz, zamiast mówić z głowy lub próbować zapamiętywać to, co zaraz musisz powiedzieć. Prompter pozwala zminimalizować liczbę pomyłek podczas nagrywania i znacznie skraca czas nagrywania bez utraty naturalności czy jakości nagrania.
  • Pisanie scenariusza to też nie musi być zajęcie na długie godziny. Skoro prowadzisz swój biznes z powodzeniem, to z pewnością jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Dlatego warto nagrywać swoje pomysły na odcinki na dyktafon, np. podczas podróży samochodem. Później wystarczy, że spiszesz wcześniej nagraną treść lub zlecisz to zadanie swojemu pracownikowi czy freelancerowi, który będzie w stanie ułożyć to w logiczną całość. Jest to świetny sposób na zaoszczędzenie Twojego czasu.
  • Jeśli jednak zostajesz przy tradycyjnej metodzie pisania scenariusza, warto od razu czytać go sobie na głos. Dzięki temu będziesz w stanie szybko wyeliminować zbitki językowe, które podczas nagrywania mogą przysporzyć Ci wielu problemów. Podczas czytania na bieżąco będziesz sprawdzać, jak dany tekst brzmi. W końcu słowo pisane jest nieco inne niż to mówione 🙂
  • Dodatkowo na każdym etapie produkcji warto posiłkować się narzędzami opartymi na sztucznej inteligencji, która może nam znacząco pomóc skrócić czas tworzenia treści na YouTube.
  • Moglibyśmy przywołać po raz kolejny wszystkie korzyści z posiadania kanału, ale najważniejszym elementem jest to, że czas, który poświęcamy na zrobienie filmu, jest tylko trochę dłuższy niż spotkanie z kolejnym klientem na żywo. A jeden film może zastąpić wiele takich spotkań.
  • Przykładem jest nasz klient z branży medycznej. Zauważył on, że konsultacja przed zabiegiem z pacjentem youtubowym trwa kilka razy krócej niż z pacjentem, który nie zapoznał się z treściami na ich kanale. Pacjent, który odwiedził wcześniej ich kanał na YouTubie, zapoznał się bowiem z informacjami na temat danego zabiegu, a podczas spotkania na żywo zadawał już tylko konkretne pytania. Natomiast pacjent, który nie widział wcześniej filmów opisujących zabieg, wymagał kilkunastominutowego tłumaczenia wszystkich procedur. Innymi słowy – nie dość, że lekarze oszczędzali, to jeszcze pacjent zdawał się bardziej wyedukowany. W końcu zawsze mógł obejrzeć film jeszcze raz, jeśli coś wyleciało mu z głowy.
  • YouTube to jest narzędzie, w które inwestujesz czas raz, by w dłuższej perspektywie móc uwolnić Twoje zasoby. Wykorzystać je w inny sposób.
  • Kolejnym aspektem jest również podnoszenie marży, które dzięki YouTube’owi jest możliwe. Kiedy występujesz na kanale w roli eksperta, to klient jest w stanie zapłacić więcej, aby spotkać się z Tobą na żywo i skorzystać właśnie z Twoich usług. W końcu jeśli klient jest przekonany, że ma do czynienia z prawdziwym profesjonalistą, to nieco wyższa kwota nie stanowi problemu. Znowu, długofalowo jest to zamiana czasu na pieniądze.
  • Nie musisz. Aczkolwiek wydaje nam się, że istnieją korzyści płynące z tego, że to właśnie Ty jako właściciel będziesz występować przed kamerą. Korzyści, o których mowa, opisaliśmy poniżej.

     

  • Dlaczego warto by występował właściciel?

    • Budowanie marki osobistej. W niektórych branżach jest to bardzo ważne. Kiedy ty wstępujesz na swoim kanale, to siłą rzeczy budujesz swoją markę osobistą. Jeśli zlecasz to innym, pozwalasz im robić to samo. Nie jest to złe rozwiązanie, jeśli masz zaufanie do swoich pracowników. Jeśli jednak nie masz do nich zaufania lub boisz się, że mogą odejść z firmy w najbliższym czasie, warto rozważyć opcję występowania samodzielnie.
    • Kiedy będziesz nagrywać, jednocześnie sprawdzisz filmy pod względem merytorycznym. Unikniesz w ten sposób niepotrzebnych błędów, które mogą pojawić się, jeśli ktoś mniej kompetentny od Ciebie stanie przed kamerą.

  •  Co jeżeli występuje pracownik?

    • Jeśli mimo wszystko chcesz zlecić to zadanie innej osobie, warto, aby miała ona pewne cechy i umiejętności, tj.: – Rozumiała trendy w social mediach. – Umiała ułożyć strategię kanału i się jej trzymać. – Umiała inspirować się innymi, ale nie ślepo za nimi podążać. – Warto, aby występowanie przed kamerą przychodziło jej z łatwością.
    • Dobrą praktyką jest to, żeby na kanale pojawiało się więcej osób. Dzięki temu nie będzie problemu w przypadku odejścia jednego pracownika, na którym polegał kanał. Warto jednak wyznaczyć jedną odpowiedzialną osobę, aby sprawowała kontrolę nad całym przedsięwzięciem. Z doświadczenia wiemy, że jeśli zbyt wiele osób będzie zabierało głos w sprawie filmów czy kanału, może doprowadzić to do wielu nieporozumień i skomplikować cały proces.
  • Można założyć, że po pół roku konsekwentnego tworzenia filmów przy publikacji raz w tygodniu efekty zaczną się pojawiać. Aczkolwiek uważamy, że jeśli poważnie myślisz o założeniu kanału na YouTubie dla Twojej firmy, bezpiecznym okresem na rozwój i efekty jest 1 rok. W ciągu roku przy regularnym publikowaniu uzbieramy na swoim kanale 52 filmy, co jest już wystarczającą próbką, dzięki której możesz z dużym prawdopodobieństwem określić, czy inwestycja w taką działalność jest dla Ciebie korzystna.
  • Nasze doświadczenie podpowiada, że jeśli masz dobre materiały na kanale, a przy tym sprawnie działającą firmę oraz przydatny i jakościowy produkt lub usługę, to szansa, że YouTube nie przyczyni się do wzrostu i pozytywnych efektów biznesowych, jest znikoma. My nie znamy ani jednego takiego przypadku 🙂
  • Trzeba jednak pamiętać, że YouTube to dyscyplina długodystansowa, a nie sprint. Szansa, że już pierwszy film przyniesie oczekiwane efekty, jest niska. Musisz dać widzom czas na to, aby Cię poznali, polubili, a przez to obdarzyli zaufaniem.
  • War to również założyć, że YouTube jest jedną z gałęzi marketingowych, ale nie jedyną. Jeśli będziesz bazować na większej liczbie platform, to poziom frustracji wynikający z początkowego braku efektów będzie znacznie mniejszy.
  • Paradoksalnie im mniej skupisz się na tym, aby Twoje filmy się sprzedawały, tym szybciej możesz spodziewać się efektów. Jeśli z treści filmu będzie wynikało, że Ty jesteś najlepszy, a konkurencja tragiczna, to widzowie wyczują podstęp. Tym zabiegiem zdecydowanie zniechęcisz ich do siebie. Jeśli natomiast Twój darmowy materiał rozwiąże problem takiej osoby, reguła wzajemności ma szansę zadziałać. Następnym razem ów widz chętniej poprosi o pomoc właśnie Ciebie. Przecież już raz udało Ci się mu pomóc poprzez wideo na Twoim kanale. Aby zwiększyć liczbę wyświetleń, warto również zainwestować w płatną reklamę. Reklamy można targetować na konkretną grupę odbiorców, co z pewnością podniesie prawdopodobieństwo, że ktoś z widzów zostanie klientem, pracownikiem czy inwestorem.
  • Dobrze jest stworzyć sobie landing page, do której link umieścisz w opisie filmów i opisie kanału. Dzięki temu możesz sprawdzać liczbę kliknięć w link i tym samym mieć statystykę, która mówi, ile osób oglądających film było realnie zainteresowanych Twoją ofertą.
  • Nie jest łatwo wyizolować klientów, którzy dowiedzieli się od Tobie z YouTube’a. Mimo wszystko nadal warto pytać i układać odpowiednie procesy w celu uzyskiwania takich informacji.
  • Jeśli pracujesz w e-commerce, to sprawdź, jaka jest wartość koszyka. Dobrą praktyką jest przesyłanie filmów do obecnych klientów np. w formie newslettera. Następnym razem takie osoby mogą dokonać większych zakupów, jeśli z filmu dowiedzą się, że produkt, który już mają, jest kompatybilny z innym dostępnym na Twojej stronie. A jeśli sprzedajesz produkty, które się zużywają, to tym bardziej.
  • Możesz także odpowiedzieć sobie na przykładowe pytania: – Czy podczas rekrutacji częściej zgłaszają się do Ciebie osoby, które kojarzą firmę? – Czy ludzie chętniej wchodzą z Tobą we współpracę? – Czy zgłaszają się do Ciebie osoby chętne na staż? – Czy w przypadku poszukiwania inwestorów jest szereg osób, którym nie musisz już tłumaczyć zasad działania Twojej firmy? – Czy ludzie często mówią Ci, że kojarzą Twoje filmy lub kanał? – Czy klienci zadają mniej pytań (na które odpowiedzi już znajdują się na kanale)? Takich pytań jest wiele więcej. Warto szukać korzyści poza oczywistymi aspektami finansowymi.
  • Częściowo odpowiedzieliśmy już przy okazji pytania: Dlaczego tak mało osób wykorzystuje YouTube’a? Dlatego po pełną odpowiedź odsyłamy wyżej. Mimo wszystko wymienimy, co najczęściej wstrzymuje przedsiębiorców.
  • Firmy lubią naśladować swoją konkurencję, mimo iż twierdzą, że chcą być innowacyjne. Dlatego skoro nadal nie jest to popularna praktyka, to niewiele osób rozważa korzyści.
  • Na rynku jest mało specjalistów od kanałów YouTube (na pewno mniej niż od IG czy FB). Dlatego właściciele albo nie są świadomi potrzeby posiadania kanału, albo nie wiedzą, do kogo zwrócić się o pomoc.
  • YouTube nadal czasem postrzegany jest jako miejsce rozrywki i niepoważnych filmów. Pomimo że te same osoby, które tak twierdzą, niejednokrotnie korzystają z instrukcji i recenzji, które tam znajdują.
  • Próg wejścia na tę platformę jest wyższy. Oprócz odpowiedniego sprzętu trzeba mieć jeszcze umiejętności, które nie są do końca powszechne, takie jak umiejętność montowania.
  • Przedsiębiorcy boją się zostać oceniani. Niezwykle krytycznie patrzą na samych siebie, przez co odkładają projekt na wieczne jutro.
  • Jesteśmy przyzwyczajeni do liczb typu 100 tys. czy 0,5 mln wyświetleń pod jednym filmem popularnego teledysku czy filmu rozrywkowego. Dlatego później liczby rzędu kilkudziesięciu czy nawet tysiąca wyświetleń pod filmami na kanale biznesowym wydają się rozczarowujące. Nie powinno tak być. Bazujemy w tym przypadku na błędnym porównaniu.
  • Warto zadać sobie pytanie: do czego służy film rozrywkowy? Podpowiemy 😉 Do przyciągania jak największej liczby osób, tak aby inne firmy chciały zapłacić za ekspozycję na danym kanale. Do czego służy film na kanale biznesowym? Do przyciągania realnie zainteresowanych ludzi, którzy mogą zostać naszymi klientami.
  • Dlatego na to pytanie najczęściej odpowiadamy analogią: Czy jeśli zgromadził byś w jednym pokoju 100, 200 lub 1000 osób zainteresowanych Twoim produktem, to czy nadal uważałbyś, że to mało? Tak właśnie polecamy traktować liczbę wyświetleń.
  • Oczywiście warto zainwestować w płatną reklamę, aby zwiększyć widownię, a tym samym szansę na konwersję. Nie można jednak popadać w pułapkę i porównywać filmu o niszowym produkcie z filmem dla mas.
  • Jeśli prowadzisz biznes, to kanał YouTube ma być dla Ciebie dodatkiem, a nie celem samym w sobie. Dlaczego? Bo Ty już zarabiasz. Kanał ma jedynie pomóc Ci zarabiać więcej, łatwiej i szybciej.
  • Jeśli wytrwasz w tym wystarczająco długo, to istnieją bardzo duże szanse, że YouTube stanie się silnym skrzydłowym dla Twojego biznesu. Będzie regularnie dostarczał Ci szeregu korzyści, takich jak nowi klienci, wzrost lojalności obecnych, łatwiejsze pozyskanie nowych pracowników, kontrahentów czy inwestorów. Twoim celem nie jest tworzenie treści masowych, które będą oglądały dziesiątki tysięcy osób.
  • Umówmy się! Jeśli jesteś radcą prawnym, prowadzisz firmę call center, zajmujesz się odszkodowaniami czy ubezpieczeniami, to nie podbijesz serc milionów. Nie są to tematy, które z wypiekami na twarzy śledzą miliony osób w internecie. Nie ma jednak to znaczenia. Grunt, by o Twoim istnieniu dowiedziały się osoby, które są w Twojej grupie docelowej. W ten sposób większość właścicieli kanałów na YouTubie będzie cieszyć się z kolejnych subskrypcji czy nowych wyświetleń. Podczas gdy Ty będziesz świętował pozyskanie klienta za 5, 10 czy 100 tys. zł. Nie wiem jak Ty, ale my od lajków wolimy pieniądze 🙂

Umów się na konsultację

Umów bezpłatną konsultację z naszą YouTube Masterką