fbpx

Szymon Negacz / Wise Business School (2)

Przed startem nagrywania własnego kanału najbardziej obawiałem się, że będzie to zajmowało niesamowicie dużo czasu. Wysiłku, bo też tak byłem, można powiedzieć wprost nastawiony przez kolegów youtuberów, którzy tym filmom poświęcali bardzo wiele czasu. A okazało się, że tak naprawdę nagrywanie kanału na YouTube w moim przypadku jest bardziej optymalne czasowo niż np.

nagrywanie podcastu, ponieważ mogę usiąść. Naraz nagrać 4 odcinki. Zajmuje mi to około godzinę, półtorej, czasami dwie i mieć gotowy materiał na miesiąc do przodu. Więc w moim konkretnym przypadku jest to niesamowicie obciążające, ale na początku najbardziej obawiałem się kosztów i samego czasu. Okazało się niesłuszne.

Przed nagrywaniem. Bardzo zależało mi na tym, żeby uzyskać taki profesjonalny look studia, w którym nagrywam. I rzeczywiście widzicie mnie właśnie w tym studiu. Zależało mi na tym, żeby ten kadr nie był czysto biznesowy, żeby kojarzył się być może z różnymi kanałami gamingowy i takimi stalowymi, żeby był bardzo dopracowany, żeby było widać, że ktoś rzeczywiście spędził tutaj chwilę czasu i że nad tym kadrem.

Zastanowił i nie wiedziałem w jaki sposób będzie to wyglądało na koniec, ale opisałem przygodą przedsiębiorców. Jakiego efektu oczekuję? Oni przysłali mi kilka inspiracji. Pytając tego oczekujesz? Odpowiedziałem tak i widzimy się 6 miesięcy później. To jest dokładnie to, czego oczekiwałem. Więc jest o tyle dobrze, że nawet w taki słowny sposób, kiedy przygodom opisałem, czego oczekuję od tego kanału, to udało się im to spełnić niemalże jeden do 1.

Jednym z najlepszych obszarów współpracy z przygodami przedsiębiorców jest to, że oni sami zarzucają mi różne wątpliwości. Spróbujmy publikować rano, spróbujmy zmienić miniatury, spróbujmy trochę szybciej, spróbujmy trochę wolniej i spróbujmy dłuższy odcinek. I w pewien sposób to oni we mnie rzucają wątpliwościami, co bardzo cenię.

I za każdym razem, kiedy ja mam jakąkolwiek. Mam specjalny kanał na szlaku, piszę wątpliwość i zawsze ktoś się do niej odnosi. To jest dla mnie naprawdę bardzo cenne.

Jeżeli masz wątpliwości przed uruchomieniem kanału YouTube dla swojej firmy, to przede wszystkim musisz się zastanowić czy. Obecnie Twoi konkurenci już działają na YouTubie. Jeżeli nie, nie ma żadnego dużego kanału. O tym, o czym Ty potencjalnie mógłbyś mówić, to jest to pierwszy wskaźnik. Za tym, że warto to robić.

Jest drugi, typowo biznesowy. Jeżeli zauważasz. W Twoim biznesie, że jak przychodzi do Ciebie wyedukowany klient, który już wie, czego potrzebuje. Który już lepiej rozumie tę usługę, produkt, który ewidentnie jak ma edukację, to więcej kupuje, dłużej jest Twoim klientem, łatwiej się z nim rozmawia. To YouTube może być dla Ciebie świetnym rozwiązaniem, bo on właśnie może edukować Twoich klientów na długo przed przyjściem do Ciebie.

Dlatego warto zwrócić uwagę na te dwa czynniki. Czy jest już ktoś, kto robi coś dużego? Jeżeli robię coś dużego, to może warto zrobić to nieco inaczej od innej strony i również wejść na youtuba. I drugi czynnik czy zauważasz to, że klienci wyedukowani są nieco lepszymi klientami w Twoim biznesie? Jeżeli tak, to nie czekaj, zajmij się YouTubem, bo Twoja konkurencja najprawdopodobniej się nim nie zajmuje.

Dlatego, że też się zastanawiam tak jak Ty. Więc nie trać na to czasu.

Zobacz również

Zamów wycenę swojego wideo

Umów bezpłatną konsultację z naszym YouTube Masterką