fbpx

Mały kanał na YouTube ma sens

Spis treści

Mam mało subskrypcji wyświetleń, więc widzowie nie będą się liczyli z moim zdaniem i pójdą do jednego większego twórcy. To jest tekst, który dosyć często słyszymy, a najczęściej to słyszę w jego komentarzach na tym kanale, że macie tak mało subskrypcji, tak mało wyświetleń i dlaczego mi mówicie jak mam robić kanał na YT?

To skomplikowane, ale zostańcie i wam. To naprawdę dobrze wytłumaczę.

W kilku odcinkach na tym kanale już pokazaliśmy to, że aktualnie liczba subskrypcji na YouTubie nie jest najważniejszym współczynnikiem, który jest istotny dla algorytmu. Natomiast nadal widzowie widząc. Kanał, który ma 1000 subskrypcji i 10 tysięcy subskrypcji. Pewnie częściej wybiorą ten, który ma 10000 subskrypcji.

Natomiast sam YouTube bez względu na to może polecać w polu wyszukiwania w wyszukiwarce mniejsze kanały, które np. lepiej odpowiadają słowami kluczowymi na dane zagadnienie. To jest dosyć częsty przypadek. Możecie sobie wyszukiwać konkretnych fraz przez wyszukiwarkę i zobaczycie, że czasem wyżej w wyszukiwaniu w wynikach wyszukiwania będą mniejsze kanały i mniejsi twórcy, a dopiero gdzieś niżej filmy, które będą miały bardzo dużo wyświetleń.

Dopiero jeśli zostawicie filtrowanie wyszukiwania przez liczbę wyświetleń to wtedy to się ustawi, ale pierwsze i domyślne. Wyszukiwania. To jest ten taki najbardziej proponowany przez YouTube’a, który najlepiej odpowiada na Wasze zapytania I co raz częściej na YouTubie mamy takie sytuacje, że są kanały, które mają miesiąc subskrypcji, 500 subskrypcji, a pod filmem jest na przykład.

20 tysięcy wyświetleń. Szczególnie jeśli to gitarowy temat. Podobnie to wygląda w szosach. To pewnie sami zauważyliście, że są mali twórcy, którzy mają po kilkaset tysięcy wyświetleń na short, mimo że kanał jakoś nie jest super pompowany. No i teraz wróćmy do sedna. Czy widzowie będą wybierali ten większy kanał czy mniejszy kanał.

Jeśli będą się kierowali tylko subskrypcja, to na pewno tak. Ale jeśli ten, kto ma więcej subskrypcji, nie będzie dowoził wiedzy, jakości edukacji. Wartości, to wrócą do was i pamiętajcie o tym i to my będziemy bardzo to często powtarzać na tym kanale, że w biznesowym jutubie ta gra wygląda zupełnie, zupełnie inaczej.

Bo to wszystko, co mówiłem do tej pory ma przełożenie, jeśli mówimy o treściach takich lifestylowych, typowo youtuberów, gdzie tak naprawdę jedyną wartością jaką Ty dostajesz jako twórca to są te wyświetlenia i subskrypcje. Szczególnie wyświetlenia, które później przekładasz na jakąś tam wartość reklamową z AdSense.

Natomiast my tworząc biznesowe kanały na YouTube skupiamy się na tym, żeby dowozić wartość dla Waszych klientów. I tutaj nie są Wam do szczęścia potrzebne ani wielkie wyświetlenia, ani wielkie ilości subskrypcji. Tylko dla Was najważniejsze jest. To, żeby widz skontaktował naszego klienta. No i oczywiście to się nie wydarzy często tu i teraz.

Szczególnie kiedy nagrywać o usługach premium czy o produktach premium, bo tutaj proces zakupowy trwa bardzo, bardzo długo i. Mówiąc to słyszę, że powtarzam to w którymś odcinku już drugi albo trzeci raz. Natomiast to warto powtarzać i warto to podkreślać, że wasze kanały to nie mają być kanały, które będą walczyły o zasięgi z listem czy serialem, ale bardziej takie, które trafią w gusta Waszych klientów i gdzie dowiezie Cię wartość dla Waszych klientów.

Więc wracając do sedna pytania zakładając kanał biznesowy dla Waszej firmy. Zastanówcie się nad tym czy wolicie mieć 100 tysięcy subskrybcji i po 10 tysięcy wyświetleń pod filmem, czy wolelibyście, żeby mieć np. 1000 subskrypcji po roku dwóch? I żeby kanał YouTube przynosił Wam rocznie np. 50 klientów?

Za usługę, która jest wartości np. 50 tys. zł. Myślę, że raczej trzeba to drugie rozwiązanie. I to jest właśnie sedno tego, czym jest biznesowy kanał na YT. To nie jest jakaś wydmuszka, to nie jest jakaś farma lajków. To nie jest wyścig na to, żeby mieć jak najwięcej łapek w górę, serduszek i tak dalej, i tak dalej.

Tylko to jest wyścig po jak najfajniejsze współczynniki konwersji i w tym pomagamy też innym firmom. I udaje się to całkiem, całkiem dobry sposób. Więc jeśli myślicie o tym, żeby. Założyć biznesowy kanał na YouTube. Nie po to, żeby sobie pompować własne ego, tylko żeby pompować własny biznes i pompować swoje portfele.

No to w opisie tego filmu znajdziecie taki fajny link z formularzem. No i my możemy Wam w tym. Pomóc, żeby Wasz kanał bardzo mocno wspierał Wasz biznes. I myślę, że tym wszystkim wyczerpałem ten tekst o tym, czy mój malutki kanał ma się jakoś do tych wielkich. Myślę, że w tym krótkim wywodzie przekonałem Was do tego, że nie zawsze chodzi o to, żeby tych lajków i subów było dużo, tylko żeby się biznes koniec końców zgadzał. I z takim podejściem powinniście wchodzić na ocean jutuba, do czego Was serdecznie zapraszam.

Nadal masz wątpliwości?

Zaplanuj konsultację i wykonaj pierwszy krok do ekspozycji swojej firmy na YouTube.

Zobacz również