fbpx

Jak wybrać agencję do prowadzenia kanału YouTube?

Spis treści

Co sprawi jaką wybierzesz agencję do obsługi kanału? Jakich pułapek unikać, aby Twój kanał firmowy odniósł sukces na YouTube? Potrzeba czasu, wiedzy i umiejętności. Sam najlepiej wiesz, czy dysponujesz tym wszystkim. W dzisiejszym odcinku chcę powiedzieć Ci jednak, że wcale nie musisz. Są agencje, które wyręczać jest większość obowiązków i z chęcią podzielą się z Tobą wiedzą.

Kolędę Wujo Wesołe Mary było prawie kolędy. Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji? Wyniki i terminy, jakie proponuję ludziom, którzy nigdy nie zajmowali się YouTubem. Może wydawać się, że efekty prowadzenie kanału przychodzą natychmiast. Niestety tak nie jest. Każda uczciwa agencja powie Ci to samo.

Prowadzenie kanału wymaga czasu i wymaga pracy. Porównywać prowadzenie kanału YouTube do maratonu? Że to nie jest sprint. Tu nie będzie wyników od razu. Tutaj się trzeba troszeczkę dłużej namęczyć, ale warto. Co jest ważne? Nawet współpraca z agencją nie jest w stanie zagwarantować Ci końcowego sukcesu. Bo tak jak agencja OK, zaproponujecie wspólne ustalenie strategii.

Zajmuję się wszystkimi technicznymi aspektami Twojego kanału od nagrania po montaż, publikację, konfigurację i reklamę, wnioski o czytanie statystyk, wprowadzenie ukrytych zmian. Sukces nie zależy wyłącznie od niej. Bardzo ważna jest w tym Twoja rola. Liczy się Twoja merytoryka, Twoja prezencja i to, czy wzbudzisz u widza zaufanie.

Dlatego zwróć uwagę jakie terminy i jakie rezultaty oferują Ci agencje. Potencjalnie będziesz współpracował, jeśli gra z Tobą w otwarte karty. To dobry prognostyk, ale jeżeli obiecuje cuda na kiju, gruszki na wierzbie i tysiące pozyskanych w ciągu tygodnia współpracy, to bym była bardziej ostrożna.

Strategia i plan działania. Przy wyborze agencji zwróć uwagę również na strategię i plan działania, jaki dana agencja ma na Twój kanał i czy w ogóle jakikolwiek istnieje. Tam, gdzie nie ma miejsca na jasno określoną strategię i plan działania, nie znajdzie się miejsce na efekty. Znaleźć się może za to.

Przypadkowość i nieskuteczność. Komunikacja. Ciche dni mogą przydarzyć się związku, ale nie w kontakcie z agencją. Bo choć w obu przypadkach szkodzą, to w drugim są absolutnie niedopuszczalne. Dlaczego? Brak otwartej i transparentnej komunikacji z agencją może prowadzić do nieporozumień i konfliktów. A to z kolei.

Że koniec współpracy nadejdzie na długo przed efektami. Jak można temu zaradzić? Jeszcze przed podpisaniem umowy upewnij się, że agencja nie stroni od komunikacji. Sprawdź, czy odpowiada na Twoje pytania, wywiązuje się z obietnic i proponuje rozwiązania na Twoje problemy oraz wątpliwości. Kreatywność ok.

Tak jak raczej nie oczekujesz kreatywności od urzędników skarbowych. Kiedy kontrolują Twoją firmę, tak od agencji zajmującej się prowadzeniem kanałów YouTube. Śmiało możesz już tego oczekiwać. Dlaczego kreatywność jest ważna? Bo może się okazać kluczowa w tworzeniu interesujących video. Agencja pomoże Ci dobrać tematy, ułożyć scenografię, sprawdzi swój scenariusz albo nawet dla Ciebie go napisze.

Zmontuje Ci filmy tak, aby przyciągały uwagę widzów i zrobi o wiele więcej. Czym w ogóle może wyręczyć Cię agencja? Po pierwsze w utworzeniu kanału na YouTubie, bo jako przedsiębiorca zapewne masz ciekawsze rzeczy do roboty niż wpatrywanie się w ekran konfiguracji kanału na YouTubie i szukanie odpowiedzi na pytanie.

Dlaczego to nie działa tak jak powinno. Taka praca to chleb powszedni. Agencja stworzy dla Ciebie kanał na YouTubie, skonfiguruje Twoje konto, doda konto reklamowa, grafiki, banery, miniatury. Będzie dbała o to, żeby każdy film zaczynał się dedykowanym intro. Dopilnuje, żeby Twoje filmy za pomocą reklam trafiły do odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem staną się Twoimi klientami.

Po drugie, pomoże Ci w nagrywaniu i montażu filmów. Agencja zadba o profesjonalny sprzęt, o dobrze dobrany kadr, przejmie obowiązek spędzenia długich godzin na edycji wideo i audio. Można wycenić Ci swoje studio? Nikt rozsądny nie będzie Cię oczekiwał, że zbudujesz swoje własne na zapleczu. Aczkolwiek uwierz, że naprawdę wiele można zdziałać z tego, co oferuje Twoje biuro.

Po trzecie w publikacji filmu. Agencja stworzy dla Ciebie dedykowane miniatury i tytuły każdego odcinka. Zadba o pozycjonowanie Twoich filmów i publikację ich o stałej porze. Dzięki temu będziesz mógł zapomnieć o wszelkich obowiązkach związanych z prowadzeniem kanału. Tuż po zakończeniu nagrań. Po czwarte, agencja przekaże Ci wiedzę, dzięki której budowa skutecznego kanału na YouTube nie będzie dla Ciebie tajemnicą.

Zorganizuje warsztat, przeanalizuje Twoją firmę i podpowie najkorzystniejsze rozwiązanie marketingowe. Przekaże dostęp do swoich zasobów, wiedzę. Okej, ale kiedy nie warto współpracować z agencją? Kiedy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z biznesem, wiesz, że Twój budżet jest ograniczony i chcesz go przeznaczyć też na inne rzeczy.

A wiadomo prowadzenie wiąże się z kosztami, które należy wziąć pod uwagę. Wtedy polecam rozpocząć działania samodzielnie. Najlepsze agencje pomogą Ci na wielu płaszczyznach. Zadbają o to, aby każdy element prowadzenia kanału YouTube był maksymalnie prosty. Tak, żeby Ciebie odciążyć, żebyś mógł robić jak najmniej, zajmując się jedynie tym, czym jesteś absolutnie niezbędne.

Współpraca z agencją może po prostu sporo ułatwić. Jeżeli jesteś w trakcie poszukiwania agencji dla siebie. Mam nadzieję, że choć trochę Ci pomogłam. Zwróć uwagę na elementy, o których dzisiaj mówiłam.

Nadal masz wątpliwości?

Zaplanuj konsultację i wykonaj pierwszy krok do ekspozycji swojej firmy na YouTube.

Zobacz również